טיול לסרי לנקה מאורגן – מסלול 7 לילות 8 ימים

  • עלות עבור 4 מטיילים ברכב עלות עבור 2 מטיילים ברכב
  • הטיול כולל בתי מלון במסגרת חצי פנסיון, ארוחת ערב ובוקר בדרגת 3 כוכבים במהלך הטיול
  • כניסה לכל האתרים הפעילויות ושמורות הטבע המפורטים במסלול
  • רכב ממוזג ונהג מנוסה דובר אנגלית, העברות איסוף משדה התעופה בנחיתה והעברה חזרה לטיסה הממריאה חזרה
  • טיול לסרי מתאים לטיסות שנוחתות בצהריים ביום הראשון וממריאות בערב ביום האחרון

היום הראשון: נוחתים בקולומבו, עיר הבירה של סרי לנקה, באי הקסום בשעות הצהריים. נציג שלנו מחכה לכם בשדה התעופה ומסיע אתכם למלון לנוח ולהירגע אחרי הטיסה. מיד תחושו באווירה הקסומה של האי, שקט שלווה ורוגע. אתם לנים בנגומבו שהיא עיירת נופש מועדפת על ידי אירופאים רבים ונופשים שמגיעים גם מאוסטרליה וארצות נוספות
לינה במלון בנגומבו עיירת הנופש ליד שדה התעופה

היום השני
: הנהג שהוא גם המדריך שלכם במהלך טיול לסרי לנקה מגיע לאסוף אתכם מהמלון אחרי ארוחת הבוקר. המסע אל התרבות המסורת הנופים והיופי המיוחד של סרילנקה מתחיל. הנקודה הראשונה בה נעצור היא פרויקט מיוחד הידוע בשם פינאוולה והוא בעצם בית יתומים לפילים קטנים או פילים פצועים. בפינאוולה משקמים ומצילים את הפילים וכך נוצר במקום עדר של פילים שהולך וגודל עם השנים. אפשר לראות את הפילים יורדים בשיירה להתרחץ בנהר וכן תוכלו לראות כיצד מאכילים את הפילונים הקטנים. משם אנו ממשיכים לכיוון אזור דמבולה ואזור האברנה אשר ידוע בשם אזור המשולש התרבותי של סרי לנקה וזאת בגלל מספר אתרים היסטוריים חשובים שנמצאים באזור זה. אנו נתחיל בביקור באחד מהאתרים המרכזיים והיפים. מערות הנזירים בדמבולה, מקום חובה בכל טיול לסרי לנקה. כדי להגיע לאתר צריך לטפס כחמש מאות מדרגות אבל המאמץ שווה בראש המדרגות נוכל להיכנס למערות עתיקות ובהן ציורי קיר כבני 2500 שנים וגם פסלי ענק של בודהה. המקומיים נוהגים לעלות לרגל למקום ולהביא מנחה לאלים.
לינה באזור דמבולה

היום השלישי
: גם היום אנו נצטרך לטפס במעלה מדרגות רבות. אחרי ארוחת הבוקר אנו יוצאים לצוק סיגריה האתר המפורסם ביותר של סרילנקה. כדי להגיע לראש הצוק שמזכיר בצורתו את מצדה צריך לטפס 1200 מדרגות. אך אל דאגה אתם לא היחידים יחד אתכם מטפסים עוד אלפים של אנשים בטור הנראה כנחש המתפתל כלפי מעלה מצד אחד ואילו מהצד השני היורדים אלה שכבר כבשו את הפסגה. בראש הצוק שרידים של אחת מערי הבירה העתיקות של סרי לנקה. השם סיגריה פירושו בני האריות ואכן לרגלי הצוק חצובות רגלי אריה. אחרי חוויה מרגשת זו אנו ממשיכים לסיור בכפר הסרי לנקי כדי להכיר ולהתוודע לאורחות החיים בכפר באזור זה. נפגוש את התושבים המקומיים בכפר את העגלה הרתומה לבופאלו את סירת הקאנו השטה בנהר ואת שדות האורז אם נרצה נוכל גם להתכבד ולטעום את האוכל המקומי. לבסוף בסיומו של יום מרגש זה נרכב על גבו של פיל העובר דרך הג’ונגל ונהנה מהמראות הנפרשות מגבו של הפיל.
לינה בדמבולה

היום הרביעי
: אנו ממשיכים בטיולנו באי היפהפה והבוקר נמשיך אל העיר קנדי, עוד יעד מפורסם של סרילנקה. אנו עוצרים בגני התבלינים ליד העיירה מטאלה. סרי לנקה היא אחת מיצואניות התבלינים הגדולות בעולם וללא ספק ענף זה חשוב מאוד למקומיים. באי סרילנקה מגדלים הרבה קינמון אך גם תבלינים רבים אחרים. בגני התבלינים תיודעו לסוגי התבלינים השונים וכן תוכלו ללמוד איך משתמשים בהם לצרכים שונים מלבד תיבול אוכל. אנו ממשיכים לנסוע ומגיעים לקנדי. עיר זו חשובה לא רק לסרי לנקיים אלא לבודהיסטים ומאמינים ברחבי העולם. המסורת אומרת שאחת משיניו של בודהה שמורה במקדש המרכזי בעיר וזאת הסיבה שהוא נקרא מקדש השן. בקנדי אתרים היסטוריים ארמונות עתיקים אגם מלאכותי שבנה אחד מהמלכים הקדמונים וכן שוק מקומי אוטנטי. אתם תבקרו במקדש השן ובערב תצאו לצפות במופע ריקודים פולקלוריסטי בהתאם למסורת המקומית.
לינה בקנדי

היום החמישי
: אנו פותחים את הבוקר בביקור בגנים הבוטניים העתיקים שליד קנדי גני פראדניה תפגשו את האוסף העשיר של צמחים נדירים מכל העולם ושל צמחיה מקומית תבקרו בחממות בהם מגדלים אוסף נדיר של סחלבים. הגנים הם גם מקום מפגש רומנטי לזוגות המקומיים ובכל מקום תוכלו לראות זוגות יושבים ביחד בפינות החמד של הגנים. אנו נפרדים מאזור קנדי ומתחילים בנסיעה העולה אל ההרים המקיפים את קנדי פנינו מועדות לכיוון נוריאליה ארץ מטעי התה והאזור הגבוה של סרילנקה. הטמפרטורה ומזג האוויר משתנים אנו מרגישים בקרירות ובעננות המקיפה אותנו ולעיננו נגלים נופים מדהימים, הרים ירוקים מטעי תה מפלי מים וסביבה כפרית. נעצור לביקור במטעי התה נעצור גם במפעל לתה ונקבל הסבר על סוגי התה השונים ודרך גידול התה וקטיף התה. נעצור לביקור בנוריאליה העיר המרכזית באזור שזכה לכינוי אנגליה הקטנה שרידי התקופה הקולוניאלית ניכרים בכל מקום ומעצבים את מראה העיר. אנו ממשיכים לכיוון אזור אלה ברגלה למנוחה
לינה באזור ברגלה

היום השישי
: אנו מתעוררים בלב מטעי התה. נצא לסיור בנקודת תצפית יפהפייה. המקום נקרא מושבו של ליפטון או באנגלית ליפטון סיט. המקום זכה לקבל את שמו בגלל סר ליפטון שנהג לשבת במקום ולהיזכר במולדתו הרחוקה. סר ליפטון היה בעל אחוזות תה באזור ועד היום אנו שותים תה ששמו נלקח משמו של הלורד האנגלי תה ליפטון. מנקודת התצפית נרד לכיוון אחוזת התה דאמבנטנה ומשם לכיוון העירה הציורית אלה בה רחוב קטן ובו בתי קפה ודוכנים אחרי כן נצעד במסלול הנקרא ליטל אדם פיק העובר בין מטעי התה והגבעות הירוקות ונסיים במעבר ההרים אלה גאפ ובמפלי ראוונה היפהפים. אנו ממשיכים לכיוון אודה וולה כדי שנוכל מחר מוקדם בבוקר לצאת לספארי בשמורת הטבע.
לינה ליד אודה וולה

היום השביעי
: הבוקר נצא לסיור בשמורת הטבע אודה וולה, יעד חובה בכל טיול לסרילנקה. המישורים הירוקים עדרי הפילים עדרי הבופאלו תאו המים עדרי הצבאים וציפורים מסוגים שונים הבאים לשתות מים מהברכות והאגמים הם חלק ממראה אופייני מאוד לשמורות הטבע של סרי לנקה. הרכב שלנו נשאר בחוץ ואתם עולים על הרכב של שמורת הטבע לסיור במקום. מומלץ להתחיל את הסיור כמה שיותר מוקדם בשעות שהחיות עדיין פעילות ואינן מסתתרות מהחום. אנו ממשיכים מהשמורה ויורדים כלפי מטה כדי לפגוש סוף סוף את החופים של סרי לנקה שם מחכה לנו החול הלבן עצי הדקל והאוקיאנוס ההודי המרשים. אנו נוסעים לאורך חופי הדרום נעצור אצל דייגי המקלות או הכלונסאות המפורסמים. דייגים אלה יושבים בראשו של כלונס בידם חכה והם מחכים לדג התורן שיתפסו היום. בעבר הייתה זו שיטת דיג נפוצה שהביאה את האוכל לשולחן המשפחה ואת הפרנסה הביתה היום הדייגים שתראו מוצאים את פרנסתם בעיקר מהתיירים שבאים לחזות בשיטת דייג ייחודית זו. אנו ממשיכים ומתקדמים אל העיר גול אשר חלק מהחוקרים חושדים בה כי היא תרשיש הנזכרת במקרא. כל הכובשים הקולוניאליים ששלטו באי סרי לנקה בעבר השאירו בו את חותמם ההולנדים האנגלים ובעיקר הפורטוגזים וברובע העתיק נכרת השפעתם במיוחד. נבקר ברובע העתיק במגדלור ובמבצר ההולנדי. מכאן אנו ממשיכים לכפר המסכות, כפר שתושביו מתמחים בגילוף מסכות במשך דורות רבים. מסכות שמספרות על התרבות המקומית והפולקלור. אחרי יום ארוך ומלא חוויות אנו מגיעים לבסוף למלון שעל חוף הים של האי סרי לנקה.

היום השמיני
: אחרי ארוחת הבוקר נצא בנחת לדרכנו זהו היום האחרון של טיול לסרי לנקה שבסופו נפרד מהאי הקסום ונחזור הביתה אך לפני כן אנו עוצרים בקוסוגודה בפרויקט צבי הים שנועד להציל את האוכלוסייה הנכחדת של צבי הים. כאן דואגים לביצי הצבים הטמונות בחול החם עד להיבקעותן ואחרי כן מגדלים את הצבים במיכלי מים עד לרגע בו אפשר לשחרר אותם חזרה לאוקיאנוס. אנו ממשיכים ועוצרים באחד מהנהרות השופעים של סרי לנקה הזורמים אל הים ויוצאים לשיט בנהר העובר בין הג’ונגל והצמחייה של היער הטרופי. הפתעות קטנות מחכות לנו במהלך השיט. ולבסוף אנו מגיעים לעיר הבירה של סרילנקה קולומבו. הכרך הסואן הזה שמתפתח בשנים האחרונות בקצב מהיר ביותר ומצמיח גם כאן גורדי שחקים ובנינים מודרניים מאפשר לנו לעצור לקניות במרכזי הקניות לבקר באתרים המרכזיים. לבסוף לאחר יום נוסף מלא חוויות יסיע אתכם הנהג שליווה אתכם לאורך כל הטיול אל שדה התעופה. אנחנו בטוחים שאתם כבר מתגעגעים לאי סרילנקה ורוצים לחזור לטיול נוסף במקום הקסום.

זה טיול לסרי לנקה לדוגמא. צור/י קשר כדי לקבל הצעה לטיול מתאימה לך.

טל: 0545232560  

עוד טיולים לסרי לנקה שיכולים לעניין אותך